Pages

It is about love

Thursday, November 25, 2010 Read Comment

Tuhan betapa aku malu

Atas semua yang Kau beri

Padahal diriku terlalu sering membuatMU kecewa
Entah mungkin karna ku terlena

Sementara Engkau beri aku kesempatan berulang kali

Agar aku kembali
Dalam fitrahku sebagai manusia

Untuk menghambakanMU
Betapa tak ada apa-apanya aku dihadapanMU


Aku ingin mencintaiMU setulusnya,

Sebenar-benar aku cinta

Dalam do`a

Dalam ucapan

Dalam setiap langkahku

Aku ingin mendekatiMU selamanya

Sehina apapun diriku

Kuberharap untuk bertemu denganMU ya Rabbi


*
Kata-kata hatiku juga pada saat ini.
Saat ujian itu menerpa lagi.

*

Mungkin pada saat ini,
Allah mengajarkan aku untuk betul-betul tawakkal padaNya.
Kebergantungan aku padanya sebelum ini mungkin belum cukup ampuh.
Juga cintaku terhadap Dia belum cukup bersih.
bersih dari cinta-cinta lain.

Ya Allah, untuk itu,
aku mohon padamu, ditunjukkan jalan yang terbaik.
Moga hatiku dipenuhi sedasyat-dasyatnya, dan sedalam - dalamnya cinta kepadaMu.
Moga tidak ada cinta lain selain cintaMu

Ya Allah, kurniakan kami cintaMu,
dan cinta orang-orang yang mencintaiMu.

Ya Allah, kepadaMu aku bergantung.
T_T
Sangat-sangat

Hati aku juga bisa futur diuji dengan ujianNya.
Moga Engkau lindungi kami dari godaan al-hawa' dan syaitan!

Cinta itu fitrah.
Mujahadah please, mujahadah please!
Jangan bebankan hati dengan perkara-perkara yang belum sampai masanya.
Untuk itu ya Allah, aku perlukan kekuatanMu!

2 voice (s):

Anonymous at: November 27, 2010 at 4:11 AM said...

moga trus kuat..
ingt kembali ape tgas kte kt dunia ni..
moga Allah sentiasa pelihara hati2 kita dr5i trjebak dgn benda2 yg xdiingini..ameen..
alang syg ucu krn Allah..=p

fieqa at: November 27, 2010 at 8:00 PM said...

jzkk for everythingggggggg sgt2.


u know what I mean rite :). sgt.
jzkk ye!

syg fillah. <3

moga Allah bantu kita ntok mujahadah.insyaAllah :)

Related Posts with Thumbnails
 

© 2010 the labyrinth of piousBlogger Template by dzignine