Pages

~~ is it mix?~~

Friday, April 10, 2009 Read Comment




bismillahirrahmannirrahim..
-silent-
don't know really why I start to write a new post..

myb this is one of my ways

to express my deep feeling..(huh?really?)
not really 'express'..
perhaps, sort of throwing what's inside my mind..


have you ever felt
in such a 'confused' and 'blank' mode..
sometimes, we could not find the answer on
why we do behave like that..
or it maybe is because we are tooooo far from Allah?
astaghfirllah..
or maybe our heart is filled with many 'dust' n 'kekotoran'
that absolutely affect our life..
lately, I am quite too sensitive,
easy to feel sad,
easy to 'terasa' with people around me, but of coz I don't show it..he3..
do the burden of works has made me so?..
perhaps, maybe that's one of the reasons...
maybe, people around me didn't notice it,
coz I be and act as a normal I am..

for me, that's norm of person's life..
not every single thing in our life turns to be almost good..
not every single thing is not good for us..

what Allah has given to us is the best!
admit it fieqa!
when a person do remind me, with Allah's lovely words, it made me to realise, heyy, u still have Allah fieqa with you. don't feel too upset or either down! Allah has said in His Book, Al-Quran, (hayatilah..)

in surah al-fussilat, (surah 41) :

Sesungguhnya orang-orang yang mengatakan: "Tuhan kami ialah Allah" kemudian mereka meneguhkan pendirian mereka, maka malaikat akan turun kepada mereka dengan mengatakan: "Janganlah kamu takut dan janganlah merasa sedih; dan gembirakanlah mereka dengan jannah yang telah dijanjikan Allah kepadamu" (41:30)

Kamilah pelindung-pelindungmu dalam kehidupan dunia dan akhirat; di dalamnya kamu memperoleh apa yang kamu inginkan dan memperoleh (pula) di dalamnya apa yang kamu minta (41:31)


Sebagai penghormatan (bagimu) dari Tuhan Yang Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. (41:32)

Siapakah yang lebih baik perkataannya daripada orang yang menyeru kepada Allah, mengerjakan amal yang saleh, dan berkata: "Sesungguhnya aku termasuk orang-orang yang menyerah diri?" (41:33)

Dan tidaklah sama kebaikan dan kejahatan. Tolaklah (kejahatan itu) dengan cara yang lebih baik, maka tiba-tiba orang yang antaramu dan antara dia ada permusuhan seolah-olah telah menjadi teman yang sangat setia. (41:34)

Sifat-sifat yang baik itu tidak dianugerahkan melainkan kepada orang-orang yang sabar dan tidak dianugerahkan melainkan kepada orang-orang yang mempunyai keuntungan yang besar. (41:35)

Dan jika syaitan mengganggumu dengan suatu gangguan, maka mohonlah perlindungan kepada Allah. Sesungguhnya Dialah yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. (41:36)

Dan di antara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah malam, siang, matahari dan bulan. Janganlah sembah matahari maupun bulan, tapi sembahlah Allah Yang menciptakannya, jika kamu hanya menyembah kepadaNya (41:37)

Jika mereka menyombongkan diri, maka mereka (malaikat) yang di sisi Tuhanmu bertasbih kepada-Nya di malam dan siang hari, sedang mereka tidak jemu-jemu. (41:38)



iskhh3...
I feel like to cry~!

(crying already) huk3..
such lovely words from HIM..

this is the beauty of Islam..

when we feel like we do need the strength,

but how ya??
we feel blur to seek for help..
could not find any sign..huh..

refer back to HIS words!..

he has given us such a wonderful guide,

for us to follow..insyaAllah..

let's we together explore our best book ever!
scrutinies the Holy Quran,

for you to get the BEST guide,insyaAllah,

let's we together make a step..

open it, read it, explore it, understand it, and practise it!

later, you will find, the beauty in Al-Quran,insyaAllah.. (huk3, a gentle reminder to me..astaghfirllah) till then, wallahualam..

~lihatlah dunia
dr kaca mata Islam~
ohh ya.. lupa plaks..
ada dapat award..ngee~~
layann jelaa....
terharu plaks sgt2..ngee!

these are from alia (cebisanharapan)..hee



and these,
from zue..


arigato gozaimas...!

6 voice (s):

Nurul muslimaH at: April 10, 2009 at 6:43 PM said...

yupp..olreday got 2 exhbtion 4 es..
sbnrnye...2 ats inisiatif our lec..hehe...
asik blja je skali skala wt g2 lak...

n ss..pun blom wt lg...x tawu ble lak..

fieqa at: April 11, 2009 at 3:47 PM said...

oohh ye ke...
kami es xde pe2 exhibition..
ni next week ader exhibition ss..
huaa2..sume dok pakat beli2 barang2 la nie.ngeh3..

ohh, korg ss x tw lagi ek..

nurhdyh at: April 12, 2009 at 4:24 PM said...

aku setuju!

teringat ak pd pesan sorg kkk.
kne rsa y alquran tu
mmg utk kita.
diturunkn khas untuk ak.
istimewa tok ak.
bukan ntok org len.
bru bila bca ngan faham maksOd skli ada zOuk.
terkesan dihati.

analogy cam friendship day.ada request2 hadiahkan.kalu kte dpt adiah rasa hepi n hargai sgt.bendanya
sama je.org len pon dpt gak.tp sbb kte tahu y tu mmg khas dituju ntok kite so kte hargai lebih.mcm tulah ibaratnya dgn al-quran.

p/s:sori bebel pnjg plak kat blog ko.wee~

Aliaa Ezekiel at: April 18, 2009 at 11:01 AM said...

terkezut gak, aku bg award kt ko???

ghuper2 nyerr oghe laen~
hahaha!
ko paham?

fieqa at: April 22, 2009 at 8:34 AM said...

nurhdyah,


dayah!..
sowie sgt2 lmbat rply lorh ko nye coment..
yup2..
aku sgt2 setju ngan ko.
especially, bile kita baca tafsir kan..
kene raser evverything yang Allah ckp kat dlm tu, ditujukan ntok kite.
kalo x, nape Allah turunkan Al-quran kat kite..
kite kena rasa, betapa bertuahnya kita,
Allah dah sediakan guide ntok kite jalani kehidupan kita kat dunia nie..

tp hurm, x semua memliki kefahaman itu...

nt usha la tafsir fizilal,,
best ntok fahamkan
muqadimah zilal tu..

insyaAllah,
kite doa same2 supaya kita sama2 adalah glongan yang hidup di bawah ptunjuk Al-Quran,amiin, ya Rabbal Alamiin..

fieqa at: April 22, 2009 at 8:35 AM said...

aliaa ezekiel,



hahahaha...
xde nye ko nak bg award kat aku..

aku "paham"..ngehh333

Related Posts with Thumbnails
 

© 2010 the labyrinth of piousBlogger Template by dzignine