Pages

ku harapkan cintaMu..

Friday, June 12, 2009 Read Comment




zafran - sekadar di persinggahan

Sekian lama hidup di kegelapan,

Teraba-raba tanpa tujuan,

Akal dan budi seakan tak berfungsi,

Ke manakah diri??



Apa diturut kehendak yang meronta,

Menyeksa badan membakar jiwa,

Syaitan dan nafsu meracun dalam diri,



Renungkanlah ini,



Kita sekadar di persinggahan,

Pasti kembali pada yang menciptakan,

Ombak dan badai lumrah kehidupan insan,

Insaflah semua darinya jua

Jangan biarkan diri terkorban dengan dunia…….



Pada ilahi bantuannya menanti,

Iman dan takwa yang sejati,

Itulah bekalan diri…..



Doa’ senjata mereka yang beriman,

Tuhan pencipta maha penyayang,

Mohon petunjuk mohonkanlah bantuan

Hanya pada tuhan


******

ku renungi

Ya Allah ku pohon,
lindungi hatiku Ya Allah,
bantulah aku mengejar cintaMu Ya Allah,
jauhkan aku dari kemaksiatan
ku mohon keampunan mu
tenangkan jiwa - jiwa yang mencintaiMu Ya Allah,
dambakanlah cintaNya, melebihi segalanya..
amiin..

T_T

6 voice (s):

nisa at: June 12, 2009 at 8:24 PM said...

salam

lagu zahran nie mmg sangat syahdu..
sangat menyentuh kalbu
benarlah katamu fieqa
mudah2an, cinta kita pada ilahi melebihi dari segala cinta yang ada di dunia ini..
amin..

T_T

Paan Lee at: June 12, 2009 at 11:55 PM said...

salam,

penuh makna ni.. :)

fieqa at: June 13, 2009 at 12:09 AM said...

nisa,

syukran promot kat aku..
tenang sgt bile dgr, nak2 time jiwa ngn kaco..YA ALLAH..T_T


insyaAllah, moge cinta Allah itu diutamakan...

~kita tak boleh mencintai orang lain sebelum mencintai diri sendiri, kita tak boleh mencintai orang lain sebelum mencintai Allah~


ku mohonkan pertolonganMu YA ALLAH...

fieqa at: June 13, 2009 at 12:10 AM said...

Wslm Paan Lee,

yup2..
btol3..penuh makna..
hayati lah liriknya..=)

nurhdyh at: June 13, 2009 at 5:48 PM said...

salam.
aku nak dgr tp tak dpt dgr lg.
tenet cam siput.(nnti ak bukak smula)
heh.

selalu tanpa sedar cinta kita terlalu melebih pd dunia.hakikat.

bila masa terhimpit barulah mula mencari dan merintih pd Dia.

sedih dgn diri sendiri.
huu~

teringat kata2:
'cukuplah dgn mengingati mati buat peringatan sepanjang hidupku'~saidina 'Ali.

keseronokan dunia y sia2 bagai tiada nilai di mata mereka y sentiasa mengingati mati.

fieqa at: June 15, 2009 at 6:16 PM said...

nurhdyh,

hahahaa..
lawak la ayat ko.
nt dah ok, p la dgr.
tp kan dayah, ko pasan x..
lagu ni lagu kat page nisah lak..
aku ciplak idea dr situ la..


thanks for ur words

btol3..
kita kdg terlalu mengejar kan dunia, tpi x sedar dunia ni hnye sementara.
jom sama2 muhasabah..
insyaAllah..

Related Posts with Thumbnails
 

© 2010 the labyrinth of piousBlogger Template by dzignine