Pages

Tulip Putih

Monday, November 30, 2009 Read Comment
dan bumi yang mempunyai tumbuh-tumbuhan, (At-Tariq 86:12)

Dan tumbuh-tumbuhan dan pohon-pohonan kedua-duanya tunduk kepada-Nya. (Ar-Rahman-55:6)


Yang telah menjadikan bagimu bumi sebagai hamparan dan Yang telah menjadikan bagimu di bumi itu jalan-ja]an, dan menurunkan dari langit air hujan. Maka Kami tumbuhkan dengan air hujan itu berjenis-jenis dari tumbuh-tumbuhan yang bermacam-macam. (Taha-20:53)



Dan apakah mereka tidak memperhatikan bumi, berapakah banyaknya Kami tumbuhkan di bumi itu pelbagai macam tumbuh-tumbuhan yang baik? (Asy-Syua'ra'-26:7)
Dialah, Yang telah menurunkan air hujan dari langit untuk kamu, sebahagiannya menjadi minuman dan sebahagiannya (menyuburkan) tumbuh-tumbuhan, yang pada (tempat tumbuhnya) kamu menggembalakan ternakmu. (An-Nahl-16:10)


Sesungguhnya Allah menumbuhkan butir tumbuh-tumbuhan dan biji buah-buahan. Dia mengeluarkan yang hidup dari yang mati dan mengeluarkan yang mati dari yang hidup. (Yang memiliki sifat-sifat) demikian ialah Allah, maka mengapa kamu masih berpaling? (Al-An'am-6:95)


Ia memancarkan daripadanya mata airnya, dan (menumbuhkan) tumbuh-tumbuhannya. (An-Naziat-79:31)



Hai manusia, jika kamu dalam keraguan tentang kebangkitan (dari kubur), maka (ketahuilah) sesungguhnya Kami telah menjadikan kamu dari tanah, kemudian dari setetes mani, kemudian dari segumpal darah, kemudian dari segumpal daging yang sempurna kejadiannya dan yang tidak sempurna, agar Kami jelaskan kepada kamu dan Kami tetapkan dalam rahim, apa yang Kami kehendaki sampai waktu yang sudah ditentukan, kemudian Kami keluarkan kamu sebagai bayi, kemudian (dengan berangsur-angsur) kamu sampailah kepada kedewasaan, dan di antara kamu ada yang diwafatkan dan (adapula) di antara kamu yang dipanjangkan umurnya sampai pikun, supaya dia tidak mengetahui lagi sesuatupun yang dahulunya telah diketahuinya. Dan kamu lihat bumi ini kering, kemudian apabila telah Kami turunkan air di atasnya, hiduplah bumi itu dan suburlah dan menumbuhkan berbagai macam tumbuh-tumbuhan yang indah. (Al-Hajj-22:5)

Dia menciptakan langit tanpa tiang yang kamu melihatnya dan Dia meletakkan gunung-gunung (di permukaan) bumi supaya bumi itu tidak menggoyangkan kamu; dan memperkembang biakkan padanya segala macam jenis binatang. Dan Kami turunkan air hujan dari langit, lalu Kami tumbuhkan padanya segala macam tumbuh-tumbuhan yang baik. (Luqman-31:10)

Subhanallah...

Sucikan dirimu dengan ayat-ayatNya
Sesuci tulip putih...
Nescaya akan suci hatimu..InsyaAllah.


P/s-
Saya sangat suka dengan tulip putih! Suka akan kesuciaan warnanya.
Tapi tak pasti bagaimana tulip putih dapat menggambarkan diri saya. =D

Teringin nak guna nama pena "tulip putih"di blog ni. Lebih nampak 'invisible' bukan? (Macam 'puteribonda' =P. Tapi masih memikirkannya.

Ada apa-apa pendapat? =D. Terima kasih. Terima kasih ^_^


18 voice (s):

najihah iman at: November 30, 2009 at 5:53 AM said...

cik tulip putih~

subhanallah, indah sungguh ciptaan Dia.
fieqa,kte suke btull bunga tulips ni..sweet-colourful-indah je..
damai je tgk..(tgk via gmbr je,blum tgk dpn mata)

p.s : kalau nick 'tulip putih' tu menyenangkan-menceriakan hati,just go on! :)

aB!d at: November 30, 2009 at 6:11 AM said...

salam~

subhanallah..
-cantik
-lawa
-suka

yg gmbr fisrt tue sgt sgt lawa!!
guna je r nama "TULIP PUTIH" tue..
tp raseny blog nie dh rmai follower yg knal as fieqa..
kalau nk tukar pn ikut suka r yek..

=)

fieqa at: November 30, 2009 at 10:17 AM said...

najihah iman,


:).wah, lme kmu x comment.hehe..=)
thanks for dropping by.=)
cantik kan?..sme la..suke jugak..raser tenang je.
smuanya ciptaanNya kan..subhanallah
btol2..ni br dlm gmbar..actly, byk lagi koleksi..hikhik..=D

p/s- hehe.thanks for the advice.insyaAllah, nt klo raser seswai nk gune la..tp wat masa ni tak lagi kot..entah la....x sure la pulak..
btw, thanks yer bg nasihat!! much appreciated! ^_^

fieqa at: November 30, 2009 at 2:29 PM said...

abid,

=)
terima kasih.terima kasih.=D

ha'ah..suker jugak ngn gambar first tu...
n sume2 gmbar2 ni mmg suker la ^_^.byk lagi koleksi actuly.=)

tula, syg jugak nk tukar nama 'fieqa' nie..serious cam syg...tp tgk la nt..cam best jugak nk guna nama 'tulip putih'..tgk la yer..nt akn difikir2kan..

:ღ: aleen :ღ: at: November 30, 2009 at 2:44 PM said...

salam kak..
cm bez gak nama tulp putih ni..
suci je bunyi nye..
huhu~~

fieqa at: November 30, 2009 at 2:55 PM said...

wslm dik.

yeah. I agree with u..
hehe..tp tgk dlu la dik..hikhik.
tp mmg nk guner rasernye..=D

Arifah at: November 30, 2009 at 3:58 PM said...

Tulip putih!

fieqa at: November 30, 2009 at 4:13 PM said...

kak arifah!! ^_*

puteribonda at: December 1, 2009 at 2:02 AM said...

salam fieqa

hehe
terbatuk2 aku bc part yg bawah tu
haha

=D

btw, nama tulip putih tu mmg nice..
tp,
aku da ada jumpe orng yg da gune nama tu b4 kau..

ni link dyer
http://manisnyaapple.blogspot.com/

huhu, klu kau tak kesah gune sama nama, go on jer..
sbb nama tu mmg sgt2 comey!
hihi

p/s: sejak biler kau suka wana putih fieqa? oren apa citer? hihi

=D

fieqa at: December 1, 2009 at 3:29 AM said...

hikhikhik..
terbatuk2 ek cik puteribonda.=DD

yeah.thank you.thank you..

haha.ade ek.ak br lwat td..aku pena g tak silap b4 this, dia akak kisas ek??
aku tgk ade link kisas.mybe batch abg fadeer badar kot..

hihi..yey yey..comei kan?kan?..=D

p/s-haha...kamu mengingatkan aku pda oren..
aku mmg suke lagi oren ..tp malas nk tunjuk kat blog nie..haha.:D
tp serious, oren mmg pujaan hatiku dulu kini dan selamanya..hihihi..=D

putih pon suker gaks!! tp tulip putih je ar..haha..=p

as a conclusion, aku mmg minat combination oren putih..:)
as I wish, insyaAllah, ak nk jadikan oren putih theme...(bla bla bla)..keep that secret lah!..haha.;)

puteribonda at: December 1, 2009 at 6:37 AM said...

haha

aah, tu link akk kisas
tatau saper

=)

ok2, i'll kip the secret
tp, biler da tules kat blog, still consider secret ker cik fieqa sayang
ahahha
got'cha!

=D

myra rahim at: December 1, 2009 at 1:50 PM said...

tulip putih. hmm nice.
sesuci warnanya.

saya setuju kalau ingin gunakan sebagai nama pena.

btw, salam perkenalan dari saya, myra rahim.

fieqa at: December 1, 2009 at 2:43 PM said...

puteribonda,

hehehe..kamu ini! ^_*
maksud sy secret, kmu paham ke, sy nak jadikan theme oren putih tu ntok ape??
tu la y secret nye! hihi..
nt time ***** (InsyaAllah), nak gune theme oren putih! haha..apekah aku merepek nie..=D

ha'ah, susah nk detect jugak!

fieqa at: December 1, 2009 at 2:49 PM said...

myra rahim,

yeah, btol3..nice kan? ^_^

insyaAllah, nt nk tukar kot..:)

salam perkenalan jugak buat cik myra.
myra umor kurang 20..cmne tu??..ehehe..pelik sket..sy 19..=)

btw, thanks for dropping comment yap!! really appreciated it!

puteribonda at: December 1, 2009 at 3:46 PM said...

haha
saya faham
saya faham
hehe

=D

fieqa at: December 1, 2009 at 4:04 PM said...

hahahaha!..hik3..

adeh2..bagus2...=DD

cactus biru at: December 4, 2009 at 8:10 PM said...

subhanallah..
cantik.damai.suci..^_^

macam dah jatuh tangga chenta sama tulip putih pulak.hoho

dear tulip putih @ fieqa,
moga terus damai dalam meniti hari-hari mendatang.
may Allah bless~
tc! :)

tulip putih at: December 5, 2009 at 5:51 PM said...

cactus biru,

hehe akak..:)
yeah. yeah. tapi msti tak dpat lawan cactus biru kan? kan?
hehe..=p

insyaAllah, terima kasih kak.
the same goes to u.:)

btw, nice chatting tadi!..hehe..=D

Related Posts with Thumbnails
 

© 2010 the labyrinth of piousBlogger Template by dzignine