Pages

Disember

Wednesday, December 9, 2009 Read Comment

"Eh, sekarang dah musim angin la. Maknanya, rasanya dah tak hujan sangat kot"

"A'ah ek mama. Dah tak berapa nak hujan sangat johor ni"


"Dulu ma ingat lagi, masa mama 'menunggu hari' , camni la suasana dia kat luar rumah. Angin-angin"

Haha. Saya mampu gelak je!

Betul juga teori mama ini! (^_^)
Biasanya hujung-hujung tahun memang musim angin dan hujan kan.

Tapi yang kelakarnya,
boleh relate kan pula dengan waktu-waktu mama masa menunggu hari nak lahirkan saya!
Sangat kelakar!

*****

Kalau mengikut kalendar barat yang sangat mempengaruhi masyarakat seluruh dunia, even kalendar hijrah pon saya selalu sangat lupa,
malah kadangkala rasa kurang penting.
Iskh3.
Hari ini 10 Disember.
Alhamdulillah, dengan izinNya,
genap umurku menjadi 19 tahun.
Bersyukur atas nikmat iman dan islam yang masih singgah di hati diri ini.
Diri yang sangat serba kekurangan, sentiasa mengharap rahmat dariNya.
Sentiasa melakukan kesilapan,maksiat dan dosa.
Terlalu banyak kekhilafan.

Masa-masa umur yang dikurniakan kadangkala dibazirkan begitu saja.


Tetapi tuhan,

aku masih bersyukur atas nikmat petunjukMu.

aku masih bersyukur atas tarbiyyah dariMu.

aku masih bersyukur atas petunjuk dan hidayah dariMu melalui orang-orang di sekelilingku dan sesiapa yang bersama-sama aku.
Jangan kau hilangkan petunjuk dalam hati ini setelah kau beri hidayah padaku.

Oh, tuhan, aku sangat-sangat berharap.

Moga pertambahan umurku, aku sentiasa ingat akan tugasku di atas muka bumiMu, Ya Allah.
Sebagai khalifah yang beribadah,
Sebagai khalifah yang galas tanggungjawab menegakkan al-haq.
Ya Allah tetapkan hatiku untuk terus berada dalam jalan ini.
Aku sangat-sangat berharap Ya ALLAH.

Terima kasih buat mama dan abah sebagai wasilah kehadiranku di dunia ini.
Sangat banyak jasa kalian yang tak mampu ku balas.
Moga kalian sentiasa dipayungi rahmat Allah.



Aku memohon sejuta keampunan dari hujung rambut hingga ke hujung kaki atas segala kesalahanku kepada semua ahli keluargaku, kawan-kawan, guru-guru, pensyarah-pensyarah, dan semuanya.
Aku hanya insan biasa yang sangat banyak melakukan kesalahan.

Terima kasih atas kehadiran kalian yang melengkapi hidupku.
Ku doakan kalian terus berada dalam jalan menuju Tuhan.Aamiin.

Ku doakan kalian terus diberi petunjuk Allah S.W.T.InsyaAllah

Terima kasih juga atas pengunjung blog ini.
Terutama kepada silent followers kerana ku tak mampu berinteraksi dengan kalian.
(hehe)
Terima kasih sangat-sangat.
Selagi ilhamNya sampai, insyaAllah, blog ini akan terus dimanfaatkan.


Terima kasih semua.

16 voice (s):

~nazierah~ at: December 9, 2009 at 4:45 PM said...

yes! 1st kmen! hehe
selamat hari jadi kak..!!
alhamdulillah..da 19 thun..
thun dpan 20 lak..insyaAllah..
cpat kn mse blalu =)

tulip putih at: December 9, 2009 at 6:23 PM said...

hihi.yeah..1st commenter..^^
tq byk2 dik.tru blog n sms..=)
really appreciate that!

btol2..
awak pon sme..this year 18, then 19, pstu 20.
no. tu tak penting kan.y penting, apa y kita dah buat dgn umor2 kite.

huk. (sme2 muhasabah) (",)

thanks iejan!

kem salam parents ya!
happy anniversry ntok parents awak..hihi..=D

at-toriQ at: December 9, 2009 at 10:53 PM said...

salam ya ukhti
=)

first!
suke name tulip putih tue..hehe
macam kawan 'daffodil' lak..hehe

second!
happy bufday
kita boleh mengira sudah berapa tahun kita hidup..namun bisakah kita mengira berapa tahun lg kita akan hidup?
muhasabah bersama yukk!=)

moga tulip terus mekar dan mengharum..

salam sayang~

ps:canada dah dilanda snow!
meredah snow untuk belajar sihir!
yeayy!jihad!=)

tulip putih at: December 10, 2009 at 12:22 AM said...

wslm awin!..=)

hihi..thank you.thank you.
sje tuka nme..^^
haha.boleh2..kwn pd daffodil ek.hihi

yup. btol2..
jazakillah yer!..
insyaAllah..
the same goes to u..
moge daffodil terus menyinari hari2 di canada!..=)

waaaaaaaa!
beshh nye!!..yeah2..chaiyok2!!
tembusi snow2 itu untuk terus belajar! ^_^!

take care awin..
tq byk2..=)

iqbalsyarie at: December 10, 2009 at 1:34 AM said...

selamat hari lahir.moga dengan pertambahan usia maka kecintaan terhadap islam semakin bertambah..semoga sentiasa berjaya dlm hidup~

puteribonda at: December 10, 2009 at 2:05 AM said...

salam fieqa

happy birthday dear!! ^_^
sorryla lmbt wish
ingt nk jd first wisher smlm
tp, nth naper, tetido awal sgt smlm..

T_T

papepun, may the coming years bring much more happiness and blessing from Him to you.

=)

Nur_Eman at: December 10, 2009 at 2:33 AM said...

OO..harini birthday fieQa ye..
Salam ulangtahun kelahiran ke-19..
Moga terpelihara semuanya dalam rahmat Allah..
Salam ukhwah fillah =)

tulip putih at: December 10, 2009 at 3:30 AM said...

iqbalsyarie:

trima ksh byk2 yer!!
insyaAllah.mge2..sama2 la doakan..aamiin..=)
the same goes to u..
moge sentiasa sukses dlm hidup,insyaAllah..

______________________

puteribonda:

cik hanisah!!!
hihi..xpo eh..hehe..
thanks my dear!!
insyaAllah,
the same goes to u..
May Allah guides us always to be in HIS path,insyaAllah..

take care nisa! =)

_________________

nur eman aka kak nad:

hehe..=)
terima kasih kak!.
insyaAllah, the same goes to u!..
moge terpelihara dlm rahmat Allah..
n moge trus t'thabat dlm jalan ini.
insyaAllah..
take care kak!

=)

aleen at: December 10, 2009 at 2:06 PM said...

salam kak..
selamat hari lahir yg ke-19..
semoga usiamu sentiasa dirahmati Allah..
semoga panjang umur dan murah rezeki selalu =)

mient at: December 10, 2009 at 3:25 PM said...

salam...
happy 19th burfday dear..
semoga pnjang umur n murah rzki..

tulip putih at: December 10, 2009 at 6:37 PM said...

aleen:

wslm..
terima kasih yer byk2!..=)
the same goes to u..
moge dlm rahmat dan tarbiyyah Allah sntiasa..insyaAllah.
take care dik!

mient:
waaa..suprising..haha...
rajen ko comment kat blog ak.hihi..

thanks ea dear!..=D
jgn nakal2 time cuti nieh!..=)

Mr enliGhtEnment.. at: December 10, 2009 at 7:32 PM said...

semoga pertambahan umur selari dgn amalan mu..:)

tulip putih at: December 11, 2009 at 6:59 AM said...

trima kasih ye atas peringatn..;)

selendangjingga at: December 11, 2009 at 10:38 AM said...

salam.
akak..
happy belated birthday ye..
sory terlmbt..
bru prsan..
smoge dpnjangkan umur dan dimurahkn rzeki..
smoge dirhmati dan diberkati ALLAH..
mge berjye n bahagia dunia dan akhirat..
insyALLAH..
=)

nurhdyh at: December 12, 2009 at 9:30 AM said...

fieqa:

sanah helwah ya jamilah!(valid lg kn wish ak ni.hehe.walaupon terlambat.uhuk2.sorry)

moga diberi Allah keberkatan umurmu itu.

ps:lambat tol besday ko eh.org len dah dekat nk masok dua ploh.

tulip putih at: December 12, 2009 at 3:27 PM said...

selendang jingga:

trima kasih yer dik!!
xpeje..:)

insyaAllah..
aamiin..
moge kita smua sentiasa dlm petunjuk Allah,insyaAllah..

=)
___________

dayah:

valid2..haha..=p
aamiin..
insyaAllah..
sama2 kita brdoa agar umor2 kita diberkati,insyaAllah..:)

p/s- kah3..ha'ah ek.btol3..
org da nak masuk 20, aku br 19..hihi..xpela,..muda sket..

XD

Related Posts with Thumbnails
 

© 2010 the labyrinth of piousBlogger Template by dzignine