Pages

Hikari: Cinta Sempurna

Wednesday, December 23, 2009 Read Comment
It would be better to click (right click) on each of the pictures in a new tab for better view and reading. ^_^






“Wahai orang-orang yang beriman! Masuklah ke dalam Islam secara keseluruhan dan janganlah kamu ikuti langkah-langkah syaitan…” (2:208)
Kadang-kadang kita dah tahu benda tu salah,…tapi kita pejamkan mata, pekakkan telinga….
kenapa ya?
nanti2lah,…takde kekuatan lagi..
kenapa ya takde kekuatan?
sebenarnya,…
kekuatan untuk meninggalkan sesuatu yg Allah x suka, tapi sesuatu yang kita sangat2 suka,
merupakan manifestasi tebal atau nipisnya iman kita….
maka, tepuk dada tanyalah iman.
jika iman nipis, tebal2kan lah ia.
bagaimana?
carilah ilmu…berkumpullah dengan orang2 soleh…jenguk2lah majlis ilmu..
sounds easy, kan?
btul2,…memang susah…
but fake it until you make it…..
“kerana kamu selama-lamanya tidak akan menjadi wanita sempurna,…namun di saat kamu mencuba ke arah itu, Allah akan sangat menghargaimu…”
^(^_^)^




******

p/s- These comic strips are so cool! I love it. Credit to sis Hikari for sharing this.
Go to this blog (Ini Buku Conteng Hikari) for more cute drawings which convey strong messages. ^_^


Wallahualam.

8 voice (s):

iqbalsyarie at: December 23, 2009 at 4:03 PM said...

Wou!amazing!thanks for introducing her blog...mmg banyak comics yg membawa mesej2 yg menarik.mybe cara itu lebih mudah utk faham barangkali...thanks again~

fitrijohari007 at: December 23, 2009 at 4:56 PM said...
This comment has been removed by the author.
fitrijohari007 at: December 23, 2009 at 4:59 PM said...

sangat persis dengan realiti hari ini..
harap sgt tak diuji macam ni...
kalau da sangkut..payah la jawabnye..

gaye penyampaian die laen nye..huhu
ske pki sketching plak.laen dr yg len..but attractive

tulip putih at: December 23, 2009 at 5:06 PM said...

iqbalsyarie:

yeah.exactly..suka ngn gaya penyampaiannya..gunakan potensi n kelebihan diri ntok islam, insyaAllah..


fitrijohari007:

wah, gune perkataan persis..x salu gune..tu y pelik sket kalo org pakai.=D
tp xpe.ok je.

btol2..kalo dah sangkut, susah jugak nak buang jahiliyyah ni,
tp ape2 pon, kalo seorang muslim tu faham akan agamanya, pasti insyaAllah, dia akan meninggalkan bnde y x sepatot dibuat..insyaAllah

ape y laen?
gune sketch ek?
bgus la jugakkan..gaya santai, but stil convey strong messages..
May it benefits..insyaAllah..

nurul at: December 23, 2009 at 11:56 PM said...

stuju dgn komik ni
hati x tenang
jauh dri Allah
ibadah sume xsmpurna jadiny
tggungjwb pd ibu bapa pun belum selesai,
dah tambah 1 lagi beban
nak kena jage hati lagi,
xnak kasi t'luka
so jgn sangkut
skali sangkut, mmg susah nak tggalkan
sbb bila da tggalkan pun
belum tentu hati tu boleh b'tahan lama,
ade org dah b'bulan2, b'tahun2 dah xb'hbung pn, last2 b'hbung juge
the best way is, kalau blum t'libat,
jgnlah cube2 nak dekat,
n klau dah t'libat, better do something cpat2 utk setelkan the prob
guna la apa cara skalipun,
hbungan dgn Allah la yg pling pnting.
kalau kita dpt kasih syg mnusia, tpi xdpt kasih syg Allah
ape la gunenye..

'perbanyakkan zikir, ingat Allah, dekatkan diri dgn Allah'

thanx kak 4 the link =D
prnah gak t'smpai kt blog tu dlu
tpi xsave lak link die..hehe

tulip putih at: December 24, 2009 at 3:58 AM said...

btol2..
tepat sekali..
try jaga hati ntok x involve..
the best way sibukkan diri dgn mnde lain,
n cari ilmu y dpt jd benteng diri n kuatkan iman,
n insyaAllah, kite akn dijauhkan..

Ruhul Jadid (روح الجديد) at: December 24, 2009 at 8:15 AM said...

bahana kapel...
itula jadinya bila terjerumus...
sume yg buruk itu indah rasanya...
na'udzubillahiminzalik....

p/s - indeed da'wah can be implemented in various ways...let seek for mardhatillah.

tulip putih at: December 24, 2009 at 9:47 AM said...

btol2..
cepat2 cari penawar hati ntok tak terjerumus..

yeah. in order to attract people's attention, we can use different approaches in delivering the messages..insyaAllah..
use as much potential as we have for deen, islam..=)
insyaAllah

Related Posts with Thumbnails
 

© 2010 the labyrinth of piousBlogger Template by dzignine