Pages

Inilah Kita!

Sunday, December 27, 2009 Read Comment

...Hinggalah tiba zaman hari ini kita dapati umat Islam telah dihancurkan oleh perancangan Yahudi dan negara-negara kafir. Kekayaan mereka dirampas, iman mereka lemah, neraca kehidupan mereka bertukar putar dan hukum al-Quran telah ditolak ke tepi. Musuh-musuh juga telah mendidik anak-anak orang Islam dengan pandangan hidup yang bertentangan langsung dengan Islam, berlindungkan pelbagai nama dan kelubung.


Sekiranya masih ada sakibaki iman dalam diri mana-mana muslim atau masih ada rasa sayangkan agama yang menyebabkan dia enggan meninggalkan agamanya, mereka akan menjadi korban pula kepada penipuan dan pelbagai topeng. Musuh berusaha supaya orang muslim ini akan terikut kepada ahli politik, sasterawan dan orientalis yang tidak memahami Islam. Mereka memperalatkan dalil-dalil al-Quran dan hadis yang umum atau kadangkala dengan hadis-hadis maudhu’ yang dimanipulasi untuk mencipta sistem-sistem politik dan ekonomi yang didakwa atau dilabel sebagai sistem Islam tanpa langsung mengikut disiplin kaedah usul fiqh dan memenuhi syarat-syarat ijtihad.


Sebenarnya tribulasi orang Islam pada hari ini tidak hanya terbatas pada penguasaian pemimpin yang sesat sahaja, bahkan menjangkau kepada persoalan pendidikan. Korikulum pendidikan dan pelajaran, jawatan-jawatan di universiti, akhbar­-akhbar, majalah-majalah dan seluruh media massa digunakan untuk menghapuskan pemikiran dan nilai-nilai Islam. Hinggakan mangsa perangkap musuh ini merasa seronok dan merasa bangga kerana menyangka dirinya terlepas dari belenggu kekolotan lama. Orang Islam yang maksiat pada hari ini sebenarnya adalah mangsa pendidikan tersebut, untuk ditukarkan menjadi fasiq mulanya dan supaya mereka akan mudah dijadikan kuda tunggangan oleh para taghut tersebut akhirnya...


Sumber: petikan dari buku Al-Muntalaq oleh Muhammad Ahmad Al-Rasyid
Download buku di sini.



Tanpa sedar atau tidak, terlalu banyak fikiran kita diserangi dengan ideologi-ideologi yang tersimpang jauh dari ajaran islam yang sebenar.
Mereka punya matlamat, mereka punya objektif.
"Menjauhkan masyarakat islam dari al-quran, sehingga al-quran itu sungguh asing dalam diri muslim"
Hedonism semakin menular hingga menjadi darah daging dalam diri kita.
Media massa yang dikuasai oleh golongan - golongan yang tidak faham islam menjadikan masyarakat kini semakin dibuai dengan hiburan-hiburan yang dapat melalaikan hati dan jiwa.
Terlalu banyak rancangan di televisyen yang tidak menambahkan iman!
Buku, filem, artis, selebriti, majalah, televisyen, radio yang banyak tidak berlandaskan ajaran islam.
Rimas.
Kalaulah 'jangan lupa lirik' boleh jadi 'jangan lupa al-quran dan hadis'! Alangkah baiknya!


Seharusnya, Islam, iman dan ihsan merupakan benteng paling kukuh dalam diri individu muslim itu.
Sama ada diri kita mahu tergolong dalam masyarakat ini atau tidak,tepuk dada tanya iman!
Para da'ie sekalian, mereka-merekalah yang kita patut selamatkan.
Bermula dari orang-orang yang berhampiran dengan kita, insyaAllah.


Sila baca ini. Sangat menarik!
Pope Roman Peter 2,Cantus, Benedictine Order

http://ibnuyaacob.com/

Wallahualam.

12 voice (s):

Ruhul Jadid (روح الجديد) at: December 27, 2009 at 10:00 AM said...

kita telah dikurung dalam kurungan yang membuatkan kita tak terasa seperti dikurung...pintu keluar itu ada tapi kita je yang xnk menghampiri pintu keluar itu kerana andai dipilih pintu itu maka kita akan menjadi sangat asing bagi orang lain...subhanallah..inilah yang dikatakan Islam akan kembali asing..

tulip putih at: December 27, 2009 at 10:07 AM said...

btol2..
agree with u..
ni cam ayat kat artikel y iejan bagi tu je..x silap la..pnjg betol artikel tu..
ade jugak y certain2 susah nk digest..
tp sgt bagus, mmbuka minda!

btol2.dikurung n mata hati kadangkala tak nampak pintu keluar..
kalau nmpak, kite akan mnjadi alien/org asing kan.

sabda nabi,
islam itu kmbali asing, n beruntunglah org2 asing..

insyaAllah

~nazierah~ at: December 27, 2009 at 1:24 PM said...

heeii..
xpasan lak link nih ade kt cni
=)
but seriously, artikel tu sgt mmbuka mta
ade org ni rjin sgt frwrd2 mcm2 link artikel best..
tu yg dpt smpai ke artikel pnjg lebar tu
tpi sgt mnyakitkan hati
part2 yg mana org islam ni dianggap bodoh,lemah, & dipergunakn oleh mreka.
kelemahan umat islam smakin ketara...=(
oh, n also part2 yg dy recite balik ayat quran tu..
t'bukti mrk p'caya, tapi knapa still b'usaha nk jatuhkan umat islam?
ssungguhny org yahudi mmg t'cipta dgn sifat keras hati..xakn prnah 'redha' dgn umt islm.

“Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu hingga kamu mengikuti agama mereka (yang telah terpesong itu).” (al-Baqarah: 120)

'exam da abessss tadi'
yeay..=D

matadore at: December 27, 2009 at 1:29 PM said...

like this post very much.
sy ni bru nmpk dunia.
bru klua dr sgkr.

oh, hedonisme menguasai diri.
semoga dijauhkan.
mohon pinjam link ;)

fitrijohari007 at: December 27, 2009 at 4:38 PM said...

gitulah dunia skang..
jgn lupa lirik pula yg slalu dpt tempat..

bukan Allah yang selalu lupa kita. Kita yang selalu menjauhkan diri darinya..

dah ditimpa bala br la nk sedar..pas2 buat balik..

Susah juga hidup di dunia serba moden ni..
taraf hidupnya meningkat tapi taraf imannya tetap sama..mungkin berkurangan pula..

fitrijohari007 at: December 27, 2009 at 4:38 PM said...

gitulah dunia skang..
jgn lupa lirik pula yg slalu dpt tempat..

bukan Allah yang selalu lupa kita. Kita yang selalu menjauhkan diri darinya..

dah ditimpa bala br la nk sedar..pas2 buat balik..

Susah juga hidup di dunia serba moden ni..
taraf hidupnya meningkat tapi taraf imannya tetap sama..mungkin berkurangan pula..

tulip putih at: December 27, 2009 at 6:03 PM said...

nazierah:

haha..=DD
akk curi link y awak bg kat blog arip la..:)
akk pon sendiri x abes lagi baca dik..ade skip2 sket, n ade certain bhs dia tinggi..

byk nye bnde nk kene baca, kaji, explore, n so on..huk.akk mse bukk link tu, hadoih, byk nye X TAHU!!..
huk3..sob2..xpe2.tarbiyyah itu mngmbil proses y perlahan2 kan! :)

btol.itulah realiti skrg...
hnye y dpt menyelamatkan, is kembalikan muslim2 pd alquran, assunah, n ajaran islam sebenar..
spy ade keinginan ntok aware dgn mnde2 y camni..kan?
tugas org y faham ntok mmahamkan org lain..

insyaAllah.:)

tulip putih at: December 27, 2009 at 6:05 PM said...

metadore:

thanks dik..
xpe dik.insyaAllah, slgi mujahadah y tinggi ad dlm diri, insyaAllah, Allah akan bantu.pe2 pon, berbalik pd diri, n tnye iman masing2..:)
insyaAllah..muhasabah diri akk juga..

tulip putih at: December 27, 2009 at 6:10 PM said...

fitrijohari:

btol2..adeh2..kdg nyampah jugak nk tgk tv..x byk program best..huk~

btol2..
muhasabah buat diri y lalai n leka ntok mengngati Allah..

biasa manusia, mudah lalai n lupa, dah terhantok br nak perbetul mana2 y x betol, n bila dah x sakit lagi, trus kan perbuatan2 y x patot..(huk, menasihati diri sndiri)

hm, kadang2 kala, kemajuan dunia y sgt pesat meningkat byk 'ism' kat dunia ni..espcily, hedonism n so on la...dunia skrg..mge rmi lagi remja n pemuda y tersedar..insyaAllah..

Nazrul Fazli at: December 27, 2009 at 11:02 PM said...

betul bahawa menyambut tahun baru bagi orang yang tahu ia adalah haram boleh jatuh murtad..tapi dalam keadaan sambutan kat kedah,kita kena pandang dari sudut yang lain..cuba kita bayangkan,kalau tak dak sambutan seperti kerajaan kedah anjurkan,sudah pasti ramai remaja cenderung untuk menyambut dengan cara berzina,melalak bagaikan dirasuk hantu dan merempit disana-sini.dengan adanya sambutan di kedah sebegitu rupa.diharapkan remaja ini dapat merasakan kelainan sambutan tahun berbanding di tempat2 lain yang meneruskan tradisi membakar bunga api dan akhirnya berlaku pelbagai perkara lain yang tidak bermanfaat..sekadar pandangan..hehe

Ruhul Jadid (روح الجديد) at: December 27, 2009 at 11:27 PM said...

drpd link yg iejan bg tue...
dlm artikel yg pnjg sgt tue..
(ambil masa sejam bru abes baca)

ad dinyatakan oleh org tue
yg diorg nie da bukak quran
dari wahyu pertama smpi terakhir
dan diorg da implement satu2 perkara
yang ada dinyatakan dalam al-quran..
no wonder laa kejadian wtc dpt
di'relate'kn dengan al-quran...

maka planning mereka seolah-olah
base on our Holy Book - al-Quran..
ada juga dinyatakan mereka risau..
mereka risau dengan kedaatangan
Imam Mahdi yg mereka gelarkan
Muhammad baru..mereka tak tau mcm
mana Imam Mahdi akan dilantik..
jd assumption diorg Imam Mahdi
adalah dari kalangan org yg x
terima segala-gala yg diorang da
bwk kt dunia nie..

Wallahua'lam

tulip putih at: December 30, 2009 at 4:10 AM said...

to nazrul fazli n ruhul jadid:

minta maaf rply lmbat..
terima kasih ats pandngan kalian berdua.sgt dihargai.
tak tahu sgt x comment ape.since pmbacaan pon xbrapa nk luas.
pe2 pon, terima kasih ats perkongsian kalian..
1bende baru y sy blaja..
syukran..=)

Related Posts with Thumbnails
 

© 2010 the labyrinth of piousBlogger Template by dzignine