Pages

Thabat

Friday, April 2, 2010 Read Comment

"Thabat atau tidak kita di jalan da'wah ini,
bergantung pada kuatnya hubungan kita dengan Allah"

Sungguh, medan amal itu lebih berat dari medan kata-kata.

Ya Allah, ampunkan dosa-dosaku Ya Allah,
Terlalu banyak terleka untuk terus menerus beramal dan beribadah kepadaMu Ya Allah.

Ya Allah, aku perlu kekuatan dan bekalan dalam aku menempuh jalan yang begitu panjang ini.

Ya Allah, dalam aku membawa risalah agamaMu, aku perlu bekalan dalam menuju ke destinasi akhirat.

Ya Allah, berikan aku kekuatan untuk terus istiqamah dalam jalan menujuMu walaupun keadaan sekeliling sangat tidak membantuku.

Ya Allah, kau kurniakan aku tarbiyyah berterusan dariMu untuk mempersiapkan diriku untuk masa hadapan.

Ya Allah, kau permudahkan diriku untuk bermunajat denganMu di waktu malam Ya Allah,

Ya Allah, kau permudahkan aku untuk membuang segala jahiliyyah yang ada dalam diriku.

Ya Allah, kuatkan diriku untuk aku sentiasa bersiap siaga menyahut seruan jihad di jalanMu.
Walau langkah berat atau ringan, kau kuatkan diriku Ya Allah.

Ya Allah, kau kurniakan taufiq dan hidayahMu yang tidak kunjung malap.

Ya Allah, kau permudahkan lisanku untuk aku menyampaikan da'wah Mu Ya Allah.

Ya Allah, kau bukakan hati orang-orang di sekelilingku untuk menerima hidayah dariMu.

Ya Allah, kau jadikan kami sebagai asbab hidayah pada orang lain Ya Allah,

agar semua makhluk di muka bumi ini tunduk dan patuh, bertasbih dan menyucikanMu.

Aku tahu, aku hanya mampu berusaha,
dengan takdirMu,
kau jadikan sahabat-sahabat dan orang-orang yang bersama-samaku mendapat hidayahMu Ya Allah,

agar mereka sedar kelebihan dan potensi diri,
lantas dapat disumbangkan untuk islam,
insyaAllah.
juga agar mereka juga turut bersama-sama menempuh jalan da'wahMu,
seperti jalan yang dilalui oleh Rasulullah, dan para sahabat dahulu.

itulah selayaknya.

Ya Allah, kau kurniakan aku kekuatan untuk menempuh segala ujian-ujianMu.
Ujian perasaan, ujian material, ujian hidup dan bermacam-macam ujian lagi.

Ya Allah, kau kuatkan hati-hati kami Ya Allah.

Ampunkan dosa-dosa kami.
Astaghfirllah. Astaghfirllah. Astaghfirllah.

Sungguh, da'wah bukanlah untuk orang manja!

T_T


Nur Safiqa Binti Sapar,
Institut Perguruan Bahasa Antarabangsa,
Kuala Lumpur.

12 voice (s):

iqbalsyarie at: April 2, 2010 at 1:15 PM said...

huhu...tersentuh hati baca...

tapi sebenarnya,saya masih tertanya-tanya apa maksud thabat?

~nazierah~ at: April 2, 2010 at 3:28 PM said...

--> iqbal

thabat = tetap
sjauh mana kta tetap dgn jalan yg kta ambil..xb'ubah2..

yup2..terharu dgn post ni kak..
"dakwah bkn utk org manja!"
trase bnyk kkurangan dri..
ape sgt sumbangan pd agama..
especially cti2 cmni..
rse cm xwat ape2..
mnjekan dri sndri je
:(
bile la nk jdi cm akk.. :(

astaghfirullah...:(

tulip putih at: April 2, 2010 at 5:08 PM said...

iqbal,

mge ad manfaatnya,insyaAllah..
ha, tu iejan dah bg maksud nye..
berterusan dlm berusaha!
insyaAllah.


nazierah,

jom2 sme2 berusaha insyaAllah, ntok laksanakan kewajipan berda'wah keranaNya.
ramai lagi hati2 y blom disentuh dgn ajaran islam kan?
jom sme2 berusaha,insyaAllah..
mge islam tertegak di ats muka bumi mnjadi ustaziatul a'lam (world order) 1 hari nt,insyaAllah..

iqbalsyarie at: April 2, 2010 at 5:35 PM said...

see...mmg banyak beza kalau tahu arab dgn tak tahu b.arab...adeii....huhu..
tQ for the post.mmg buat saya berfikir...insyaAllah bermanfaat

Liyana at: April 2, 2010 at 11:30 PM said...

nice one ! ^__^

tulip putih at: April 3, 2010 at 1:22 AM said...

iqbal,

hoho..xpe.insyaAllah ley blaja..
bahasa al-quran kan?


k.liyana,

=)
wink3*.mge bermanfaat.insyaAllah.

khazinatul_asrar at: April 4, 2010 at 4:55 AM said...

huhu..jzkk,fieqa di ats peringatan ni..
kdg2 diri down sgt2 ble dijui dgn pelbagai dugaan di jalan ni..
hinggakan kte lupa ada Allah utk mendengar segala luahan hati kte..
sesungguhnya Dia Maha Mengetahui apa yg tersirat dlm hati hambaNya..
T_T

tulip putih at: April 4, 2010 at 8:22 AM said...

insyaAllah.
sme lah.
diri ini pon salu je down..
insyaAllah, sme2 lah kite trus berusaha n menyediakan bekalan2 dlm jalan ini.

btw, ade join YG kal kan?
post la pe2 kat situ k!..
salam rindu n salam mujahadah! <3

khazinatul_asrar at: April 5, 2010 at 5:09 AM said...

huhu..x perasan plak, fieqa..
mxm xde join YG kal..huhu..
nnti kte cek blek..^_^

Zinnirah Abrar at: April 5, 2010 at 11:22 AM said...

salam..post yg sgt menyentuh hati..
jzkk...=)

tulip putih at: April 5, 2010 at 6:31 PM said...

khazinatul asrar,

eh, x join lagi yer..
meh bg email awk kat sy.
insyaAllah sy forward kan kat YG, suh add awk.
klo nk bg private bg lah kat ym kayh.
eh, kite ni x add lagi ek ym memasing.hehe..

my ym- fieqa_sapar@yahoo.com

=)


zinnirah abrar,

jzkk!
1st time comment isn't?
jzkk.
mge ade mnfaatnya..
setiap perkataan akn diujiNya kan.
astaghfirllah..mge kita diberi kekuatan.insyaAllah.

Anonymous at: April 4, 2011 at 1:10 PM said...

assalamualaikum.
mashaAllah, tersentuh hati baca.
mohon share:)

Related Posts with Thumbnails
 

© 2010 the labyrinth of piousBlogger Template by dzignine