Pages

September

Wednesday, June 9, 2010 Read Comment









(Canterbury Christ Church University,
Kent, United Kingdom)
September 2010,insyaAllah.


Alhamdulillah.

"You have passed the B.Ed TESL foundation programme"

Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mukmin, baik diri mahupun harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka. Mereka berperang pada jalan Allah; lalu mereka membunuh atau terbunuh. (Itu telah menjadi) janji yang benar dari Allah di dalam Taurat, Injil dan Al Quran. Dan siapakah yang lebih menepati janjinya (selain) daripada Allah? Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan itulah kemenangan yang agung.

Mereka itu adalah orang-orang yang bertaubat, yang beribadat, yang memuji (Allah), yang mengembara (demi ilmu dan agama), yang ruku', yang sujud, yang menyuruh berbuat ma'ruf dan mencegah berbuat mungkar dan yang memelihara hukum-hukum Allah. Dan gembirakanlah orang-orang yang beriman itu.

(At-Taubah, 9:111-112)

Ya Allah, thabatkan kami dalam jalan da'wahMu.

Masa untuk bersiap siaga, bersiap sedia.
Sudah tiba masa untukku memahami gerak kerja di bumi sana,
agar kehadiranku meninggalkan percikan pasir dengan izinNya.
Cuti yang panjang adalah ujianNya yang besar buat diri.

***

Terngiang-ngiang di benak fikiranku akan kata-kata seorang ukhti,

"bagi sesiapa yang Allah kurniakan rezeki itu,
Dia memang Maha Pemberi Rezqi pada hambaNya,
cuma, adakah rezqi itu diberkati Allah?"

Kata seorang sahabat,
"nanti, makmurkan islam di bumi itu ya,
kami di sini berusaha naikkan islam kat sini"

T_T

Kata seorang murobbi,

" berusaha untuk bersiap sedia,
takut nanti beku bila ada kat rumah,
tak tahu macam mana nak bergerak bila sampai sana"

Ya Allah, Ya Allah,
kepadaMu tempatku bergantung.




Hati menangis.
Rindu akan sahabat seperjuangan yang sama-sama menerima tarbiyyah di bumi itu.
Lutut bertemu lutut.
T_T
Jangan rindu saya ^,*

13 voice (s):

selendangjingga at: June 9, 2010 at 12:58 PM said...

assalamualaikum..
akak..
ape khabar?
lme btol x comment kat sini..

tahniah ye kak!!
tumpg gembire..huhu:)
waa,bestnye..
all the best kak..
moge sntiasa dikrniakn ketabahn brpijak di negeri org..
:))

mIra at: June 9, 2010 at 5:56 PM said...

wahh..bestnye...
hehe..
so bila fly??
gudlak eh kat ngra org..
brpa taun duk sn..

Mr enliGhtEnment.. at: June 9, 2010 at 6:26 PM said...

slm..alhamdulilLah!good to hear that from u! bring islam wherever you go, insyaAllah you'll be ok!;) well done!

Liyana at: June 10, 2010 at 1:20 AM said...

salam fieqa!

tahniah2!!!!
semoga kuat dan tsabat dan istiqamah..

salam sayang dari bandung

:)

tulip putih at: June 10, 2010 at 3:41 AM said...

farhana :
alhamdulillah.sihat2.
tula, sme jugak, lme x p blog awak.
insyaAllah, insyaAllah, sama2 doakan :)


mira :
:) insyaAllah, september. raya ke2 mybe.
tp x confirm lagi.
insyaAllah 3 thun. doakn.doakan. :)


shazmin:
insyaAllah, thanks 4da words n support!


kak yana:
ngeh. salam syg dr msia.
bile nak jmpe lagi ni deh. XD
insyaAllah.
mge trus kuat,insyaAllah, insyaAllah.
doakan :)

adeq at: June 10, 2010 at 9:43 AM said...

I'm glad to hear that..
semoga segalanya dalam keadaan yang diredhai Allah..
saya akan merelakan kamu ke sana..semoga kuat..dan seperkara yang perlu diingatkan..
walau ke mana sekalipun kamu berpijak..jagalah Izzah tarbiah yang kamu bawa..jaga diri jaga iman..pergi dengan sebuah harapan..pulang dengan sebidang kejayaan..

qumfaanzir at: June 10, 2010 at 1:58 PM said...

salam,

lajunye die,siap usha2 cant ye.
cube google majon plaks..huhu

nanti cari keje balik rumah neh. byk masa nk belajar lagi:)

bile nk dating neh? =p

tulip putih at: June 10, 2010 at 4:45 PM said...

adeq,


my dear. jazakillahu khair 4da advice.
jzkk 4da words..
moga saling mendoakan dlm lewat doa2 rabitah kita, insyaAllah, insyaAllah

mge trus tsabat dlm jalanNya
moge kite berjmpe di akhirat kelak, jika taqdirNya kita tidak lagi brjmpe di dunia.insyaAllah, insyaAllah.


qumfaanzir,

akak! :))
ngeh. tu amek dri mukabumu israel kak ema ny profile. 2 y sng nak access ;)

2la, kene make effort jugak nk sibukkan diri dgn da'wah n tarbiyyah, doakan kak. doakan.

2la,insyaAllah, mge Allah ketemukan kita.
jmpe time akk cuti summer nt yer! insyaAllah.
doakan sy dpt 'pelepasan' ;)
insyaAllah. Allah jua y memegang hati2 mereka :)

azni_1405 at: June 11, 2010 at 1:12 PM said...

wargh,,,da nak g da..
huhu,papepon, stdy elok2 la kat sana.
take care ur self and ur iman keyh.

aimi A. at: June 11, 2010 at 2:14 PM said...

congrats rakan se KMM ^^
good luck dekat uk nanti ye. all the best. suka baca blog ni ;)

tulip putih at: June 11, 2010 at 5:04 PM said...

quratu @ azni,

eh2.insyaAllah ade 3 months lagi. ngeh. :D
insyaAllah. sama2 doakan, sama2 berusaha,insyaAllah, insyaAllah :)


aimi,

eit. rindu kamu.lme x singgah blog lah!
XD
thanks sgt2 4da wish,insyaAllah.
kamu juge. all the best! :)

ilham itu dr Allah jua :)

abid™ at: June 14, 2010 at 10:00 AM said...

salam fieqa..

lama x drop comment..
slama nie just baca jer..
congratulation coz dh abes foundation..
jalan lepas nie lagi mencabar..
nama U yg nk g tue pn dh mcm mnunjukkan situation kat sana nnt..
cuti sblm fly nie gunakan r baek2 as preparation sgala bnd yg maybe akn berlaku..

to quote ur friend:
"nanti, makmurkan islam di bumi itu ya, kami di sini berusaha naikkan islam kat sini"

same goes here..
smoga perjuangan tidak terhenti d M'sia..

Goodluck n all the best!!
=)

tulip putih at: June 14, 2010 at 11:52 AM said...

abid @ wahid,

jzkk ats nasihat.
insyaAllah,insyaAllah.
moge masa diberkati oleh Allah.
bekalan iman y pling pnting kan.
thanks a lot 4da words.
really inspire me!

psl nama U, hm.
kite tgk dan lihat je.
Allah kan ada sbg penjaga.
ihfazillah yahfazka.

p/s- sory jugak.lme x lawat blog sana n drop comment..
jzkk ats ziarah yer!

Related Posts with Thumbnails
 

© 2010 the labyrinth of piousBlogger Template by dzignine