Pages

okies..saya selesaikan tag cik iejan n cik nisah~

Thursday, January 29, 2009 Read Comment
bismillahirrahmannirrahim..

disebabkan archieve blog untuk bulan januari nie agak kureng memberangsangkan..ngeh3.. so, saya pon decide la nak jawab tag2 dari cik iejan si new blogger, dan cik nisah si dietetion aka cikgu bm..(ngahahaa..jangan marah nisah~..peace2!) ekceli saya ade post baru, tapi masih di dalam pemprosesan dan tak tahu la bile nak release!.(ewaahh, cam komposer album lak nak release2 lagu!..;p)

okies..
mari kita layan sebentar tag2 mereka.. yang pertama datangnya dari cik iejan aka nazierah si designer yang hebat..=)

soalan2 nye adalah seperti di bawah..

1. Anda rase anda HOT?

erks, huaa2..siapa saya di mata Allah??..thinking..

2. Upload gambar kegemaran anda.

jap2 eh..tadaaa!!




3. Kenapa anda suka gambar ini?

~ first, sebab cute and amat menarik perhatian kedua mata saya..he3..
~ dan buat pengetahuan, saya jadikan gambar nie sbg primary photo di friendster..
maybe ley jadikan jalan dakwah gak, (hee~)
coz bile orang tgk photo tue, insyaallah, if Allah buka hati dia ntok doakan ntok palestin..(alhamdulillah..=)..
~ third, coz saya sedih tgk mimik muka dia, and boleh menambahkan benci saya di hati nie terhadap yahudi laknatullah..
~ jom, kita ramai2 berdoa,insyaallah..^,^
~ but, ape2 pon dak kecik ni stylo nampak nye..=)



gambar hiasan..ngeh3
4. Bila kali terakhir makan pizza?

~ erks, last year, time cuti bulan 12 ritu, dengan family..
ntok bulan januari x lagi, hOhooo..
~ coz kat ipba x kuar g mid sgt ntok bulan januari..duet elaun lambat kuar ntok januari..(sob3~)..he3...
~ eyt, pizza boikot x ek?? okey2..x..n kalau family saya, kami lebey prefer pizza instead of mcd n kfc..hua3..bagus gak habit tu, gpon pizza x boikot..=)

5. Lagu terakhir yang anda dengar?

~ lagu kat blog si iejan laa if paleenng terakhir..coz tgh buat tag dia nie mesti la dengar sekali lagu dia..ahahaa!..sgt cute lagu itu.saya pernah dengar b4 this kat tv, but x twu tajuk dy ape..then,.menurut iejan tajuk dy alhamdulillah..nyanyian opick ek iejan??

6. Apa yang sedang anda buat selain dari buat tag ni?

~ usha blog nisah untuk baca recent comments,
~usha blog ab!d dengan post baru nye tue..hua2
~ape lagi ek, nga nak abes kan bace "an inspector calls" (hoohOo, aku x abes baca lagi..erks~)

7. Selain nama anda sendiri, apakah lagi nama yang anda suka orang panggil anda?

~kakak oleh family
~qa
~piqa
~fieqa
~kalo nur bley ke? cam klaka je..hua3
~pacat????? erks, ni cik qilah yang suh aku tulis..hee..(my friends or even my lecturer used to call me with this wierd name.I dont know why it still remains until now.ngahaha...fyi,there is a story behind it...;p

Bold 8. Tag lagi 5 orang:

~ keyla dak french di ipba
~ dr.shy coursemate saya
~ kak ai senior saya di ipba
~ yusry si coursemate juga
~ zunnur sahabat kisas sebatch saya

9. Siapa no 1?
~ huaa2..dia student ipba..actually saya kenal dia di blog even dia satu kolej ngan saya..ahaha!!
time cuti2 bulan 12 tue la, start kenal dia coz saya usha2 blog dia.
~ maybe kat ipba pernah jumpe, but manerr lar kenal..he3..so, qilah, sila2 buat la yerk!
~ then, skrg bile jumpe kat ipba, ley la say hye kat dia ke..ngee~

10. Siapakah orang nombor 2?
~ dia coursemate saya, dia dak kelas sebelah, dulu pernah jadi ketua kelas sebelah,
~ agak berkaliber di pandangan mata saya..he3..
~ then, yang terbaru, dy mpp di ipba..hebat gak dia nie..hee~

11. Orang nombor 3 ada hubungan dengan sesiapa?
~ alahai kak ai..insyaallah dengan ajnabi x dek..tapi ngan family and friends ader hubungan lar..tol x kak ai?..ngeh3~

12. Bagaimana pulak dengan orang nombor 4?
~ seperti di atas, dia coursemate saya..bagus juga dia nie..he2..peramah pada pandangan mata saya..dy speaking pon best..he3..

13. Kata sesuatu berkenaan dengan orang nombor 5.
~ zunnur!!..lame x dengar cerita kamu..aku salu gak usha blog ko..bagus2..byk kesedaran palestin...alhamdulillah.^,^

okies~.. cik iejan, do you satisfied with my responds?..ngeh3..

so, next is,
from cik nisah si puteribonda..hahaa!



1. What is the relationship of
you and him/her?

~kawan baek ku laa..insyaallah..ukhuwah fillah abadan abada..


2. Your 5 impressions towards him/her.
~ boleh mendengar masalah orang
~ boleh meng'advice org dengan cadagan2 yang bernas, exspeseli bila saya ade problem ke.(ym la medium nye..hik3~)
~ cute
~ senang berkawan dengannya
~ pelawak n suka senyum...ngee~.....
~
3. The most memorable things he/she had done for you?
~ banyak laa..x tawu nak cite yang mane..ngeh2..boleh dengar masalah saya kot..;p

4. The most memorable things he/she have said to you?
~ tulisan kat kad yang ko bagi kat aku tu nisah, yang kaler merah tu..ngeh3~..ingat lagi x?..he3

5. If he/she become your lover, you will...
~ lover as friend..boleh??..hee

6. If he/she become your enemy, you will..
~ nasihat dia, buat per nak enemy2 ek..ngeh2

7. If he/she become your lover, he/she has to improve on...
~her style..hOhooo...ngee..maen2 jaa..saya terima dia seadanya..(ecewahh, ayat~)

8. If he/she become your enemy, the reason is...
~ saya x jadi enemy dia kot.so, xde reason laa...;p
`~
9. The most desirable thing to do on him/her is?
~ nak jadi pengapit dia..aahaahaha..merepek..tapi okey jugak what?..ye x cik nisah???

10. The overall impression of him/her is...
~ pandai menjaga diri as muslimah..^,^

11. How do you think the people around you will feel about you?
~ you should ask them...;)


12. The character of you for yourself is?
~ saya sempoi2 je kot....x minat sgt serius2 nie..ngeh3..


13. On contrary, the character you hate of yourself is?
~ yup2..same answer with cik nisah..lets keep it as my secret..hee~..

14. The most person that you wanna be is?


~ hambaNya yang patuh walaupun kadang2 lalai..(astaghfirllah)
~if kita dah buktikan cinta kita padaNya, insyaallah, yang lain pon jadi okey, insyaallah..^,^

15. For the people who care about and likes you, say something about them.
~ syukran jazilan kathira..thank you so much..u all r loveable..!

16. Ten people to tag :
~ x tahu la nak tag sape..x yah la ek..sian kat dorg..ngeh3...

alhamdulillah, okies, siap juga..
tapi tag aliaa masih dalam hutang..erks..ngee..

thanks for your reading..
see you again..
salam~..


~ku minta kepada TUHAN setangkai bunga segar,DIA beri kaktus berduri.kuminta kupu2,diberi ulat berbulu.apabila aku sedih dan dan kecewa,namun kemudian,kaktus itu berbunga indah sekali dan ulat itu pun menjadi kupu2 yang cantik...itulah jalan TUHAN,indah pada masanya!!! TUHAN tidak akan memberi apa yang kita harapkan,tetapi dia akan memberi apa yang kita perlukan...kadang2 kita sedih,kecewa dan terluka,tetapi jauh di atas segalanya DIA mengatur yang TERBAIK dalam kehidupan kita!!! ingat TUHAN senantiasa mengingati dan memerhatikan kita...tapi,sebaliknya..adakah kita senantiasa mengingatinya???~

12 voice (s):

PuteriBonda Anis at: January 29, 2009 at 2:37 PM said...

salam alaik..

ahahha...
fieqa nak jd komposer ker??
ahahhaha!
nisa nak jd penyanyi dyer bole tak???
kiter berduet jom...!
ahahha..

kiter2 aje..
hihiih..

**wee~~

ahhaha.. (^_^)

**sesuai ker??

hihi..
anyway...
tq very much 4 da post..
hihiihi..

veeerrryyyy niceeee~~~
**ihihihi..
**abaikan sal spelling error k! ahahha... (^_^)

erm??
kad merah??
alamak...
yg maner ek.....
erm..
terluper lak...
hiihihi... (^_^)

uit, nak jadi pengapit ker??
hihiihi..
bole2..
tp, bkn ker pengapit kene orng yg blom kawen agie fieqa..

hihiihih..
bes tue, klu kmu kawen dulu caner tue?? ahhahaha~~~

fieqa at: January 29, 2009 at 3:10 PM said...

anis,

ngahaa..jom2.
seswai je laa...
aku okey je...
nt kite release album, pomot kat blog eh..huaa3..

okies..u r welcome..penat aku wat tag ni..hahaakk~

alaa cik nisah,
kad y time hari last ko bagi kat aku..
erks, x ingat ke??
y ader gambar2 bear tue..
kad tu comey2 je saiz nye...


erks,ahahaa!
issue PENGAPIT nie penah dibincangkan kan b4 this..
hahahaaa..

okies la, demi nak jadi pengapit nisah, aku lambat sket dr ko..ahahaa..merepek2~~~~~

tu sume di tangan Allah...;p
(ayat selamat~)

qilaraf at: January 29, 2009 at 4:23 PM said...

eit?
nape pacat xde dlm senarai?
huhu..
wei, mls le nk wat tag..
huhu

fieqa at: January 29, 2009 at 4:56 PM said...

erks,
ahahaa!!
aku x terpikir pong la..
okies dokies..
aku TUKARRR YEEKKK..
puas hati x????

ngeeee

eiit, x aci ko..
buat la.
ko da la byk utang tag kat aku..ngade2..ngeh2.guro2 je qilah..;p..wink2**

PuteriBonda Anis at: January 30, 2009 at 4:04 AM said...

"okies la, demi nak jadi pengapit nisah, aku lambat sket dr ko..ahahaa..merepek2~~~~~

tu sume di tangan Allah...;p
(ayat selamat~)"

ahhahaha~~
we'll see about dat k??

=D

wei...
sal album tue, biler nak wat recording??
ahahahaha~~

fieqa at: January 30, 2009 at 4:41 AM said...

erks..huaa3...
tgk la camne cik nisah oi..
tu semua kuasa Allah..
tp kalo awak pinda sabah bah,
susa la sket I nak g sane..ngeh3..

tp betul ek, kalo nak jd pengapit ne org belum kawen..ngeh3..
aq cam penah mak2 andam jd pengapit tu camne plak..he3..

erks,
hahaha..
skrg bz sket la...
nt2 eh..
jom2..
bulan 12 nt..
erks,
lame nye lagiii..^,~
he3

fieqa at: January 30, 2009 at 4:43 AM said...

erkks, jgn salah paham..
I tertinggal words tu..

"aq cam penah TGK mak2 andam jd pengapit....."

kalo bace comment tu, cam aku lak y jadi mak andam..ngeh3~~

PuteriBonda Anis at: January 30, 2009 at 6:17 AM said...

ahahahaha~~~

fieqa nak jadi mak andam la plak~~
ahahha~~

=D

qilaraf at: January 30, 2009 at 7:23 AM said...

reti ke macik ni nk jd mak andam?
kang xpasal2 pengantin sndr pon pengsan~ hahaha

PuteriBonda Anis at: January 30, 2009 at 1:22 PM said...

ei~~
sedapnyer tgk pizza tue......
uhuhuhu...

**mengidam***

=)

fieqa at: January 30, 2009 at 2:47 PM said...

anis,

eii,
mane adeer.
kan aku ckp td tersilap tulis.ngeh3..
er..
aku x de kepakaran laa..ngeh3..
maybe sebab blum blaja lagi kot..huaa3..ciss..kalo dah belajar rase boleh kot..ade nak recommend mane2 ke??..ngeh3

ahahaa..mengidam ke??
g ajak cik abu hasan n puan sarimah blanje u makan eh..ngeh3..

__________________________________


qilaraft,,

uii makcik qilah,
kuang asam ko..
mane ko tw pengantin tu akan pengsan..
lom cuba lom tawu taw..ngahahaa..;p

PuteriBonda Anis at: January 31, 2009 at 9:20 AM said...

piqa....
bukan ker boikot...
nak suroh blanja aper...

ihihiihi..
kene uli sendiri la nampak gayanyer...
ahahha~~

**nak sket tak?? tak matinyer, insyaAllah.. saket perut jer kot.. ahahaha~~

=D

Related Posts with Thumbnails
 

© 2010 the labyrinth of piousBlogger Template by dzignine