Pages

Buruj - Saya Sayang Awak

Wednesday, September 16, 2009 Read Comment


Di saat diriku
Ketandusan kata - kata
Kau datang menjelma
Membawa cahaya

Dikau memberi sinar
Untukku teruskan
Perjuangan yang penuh
Dugaan cabaran

Kasihmu mekar di hati
Tarbiyah di bumi ini
Dengan keindahan pekerti
Seindah pelangi

Indahnya ukhuwah
Tanpa terpalit rasa
Sifat mahmudah antara kita

Kerdipan cahaya
agar ku kenang jasa
kenangan bersama
antara kita

Nota:
Ini antara lirik lagu kisas yang selalu dinyanyikan di musolla.
(Saya rindu suasana kisas.isk3)
Oh, saya teringat lagu ini sewaktu solat di musolla kolej tadi. Lepas iftar perdana kat sini.
Waktu itu saya cuba mengisi hati saya yang tiba-tiba kosong. Iskh3. Saya sedih.
Dari satu zikir ke satu zikir, namun air mata tak mengalir-ngalir.
Tiba-tiba saya teringat lagu ni.
Then saya nyanyi perlahan-lahan. (untuk diri saya sendiri.(^_^)
Alhamdulillah.Mengalir juga air mata.
Kalau tak,terasa kosong. Ini diri saya lah. Masing-masing ada cara tersendiri. Betul tak?
Ada seorang kakak ni beritahu,
" kadang cara orang lain-lain, ada yang baca blog ke. baca buku ke.."



Dan janganlah kamu seperti orang - orang yang lupa kepada ALLAH, sehingga ALLAH menjadikan mereka lupa pada diri sendiri. Mereka itulah orang-orang fasik. (Al-Hasyr 59:19)

Ya ALLAH, aku pohon padaMU Ya ALLAH
aku terasa kekosongan saat ini Ya ALLAH
moga kau kuatkan ikatan pergantungan kami kepadaMU Ya ALLAH
moga kau beri peluang pada kami untuk dekatkan diri kami kepadaMu
sisa ramadhan masih berbaki
ayuh! sama- sama bergerak

Wahai orang-orang yang beriman! Bertakwalah kepada ALLAH dan hendaklah setiap orang memperhatikan apa yang telah diperbuatnya untuk hari esok (akhirat), dan bertakwalah kepada ALLAH. Sungguh ALLAH Mahateliti terhadap apa yang kamu kerjakan. (Al-Hasyr 59:18)

Salam ramadhan almubarak yang masih berbaki!


p/s- lirik ini juga untuk buruj. :)
moga terus terthabat dalam perjuangan ini.insyaALLAH
sedih tak dapat pergi. ada kerja.

10 voice (s):

ubaidillah alqasam at: September 16, 2009 at 7:55 PM said...

salam ziarah duhai hati..menagislah..
kerana menangis itu tanda orang yang lembut hatinya... menagis itu amat perlu dalam menginsafi diri.... fastabiqul khairat....salam aidilfitri,,,

fieqa at: September 16, 2009 at 9:48 PM said...

ubaidillah alqasam,

wslm..
terima kasih atas komen anda..
menyentuh hati..
btul3..
menangis salah satu cara menginsafi diri..
terasa sedih klo diri susah nak menangis..
alangkah baeknya jika kita menangis kerana takutkan azabNYA, kerana takutkan kelalaian kita kepadaNya..

insyaALLAH..

fastabiqul khairat ruhhul jadid!

salam aidilfitri juga!

nadhirah at: September 17, 2009 at 5:44 AM said...

rindu mahu nyanyikan lagu ini sama2..
rindukan suasana itu!

fieqa at: September 17, 2009 at 6:34 AM said...

betul3...rindu sgt2!

susah nk jumpe biah y sama ngn kisas..
kalo kat luar, kene 'kerahkan' diri sendiri..

hurm...

...zUlaIkHA... at: September 17, 2009 at 8:46 AM said...

fieqa...huhuhu...

rindunya ngan bumi waqafan...

slalu je kita nyanyi lagu sebagai muhasabah...insyaAllah biarlah zu' tu terasa selama-lamanya...(^_^)

btw..selamat hari raya maaf zahir batin!

fieqa at: September 17, 2009 at 3:27 PM said...

zulaikha,

btol3...
rindu sgt2..

yup2..
bile nyanyi je lagu ni, for sure mencurah2 air dr kelopak mata..T_T

insyaALLAH,mge2...

salam aidilfitri juge!..^_^
maaf atas salah silap.;)
salam ukhuwah fillah..

puteribonda at: September 17, 2009 at 6:47 PM said...

salam fieqa

nice2 post! ^_^
comeynyer bc lirik lagu tue
teringt blek zmn kart kisas..
thanx 4 posting lirik lagu tue
nak sgt kmpul lirik2 lagu yg kiter penah nyanyi kart kisas..
esp biler time hati nie cam rs kosong.
tp, kdg2 cam terlupa

p/s: kenapa tajuk post nie buruj? tk bper fhm

=)

Mr enliGhtEnment.. at: September 17, 2009 at 6:59 PM said...

isk2..t'sentuh ny post y ni..thanx!

fieqa at: September 19, 2009 at 3:31 AM said...

puteribonda,

hehe..
btol3..
aku try nk ingat2 balek la lagu2 y pena kite nyanyi..
betul x ek lirik dia tue..
aku ntam je ikot sedap mulut..haha..


p/s- err..ehehe..buruj eh?..usrahmate aku y besh2..:)
ade along,angah,achik,alang,adik,anje n ucu..

i'm the 'ucu'.. hehe..(lahir lambat..;p)

hik3..

fieqa at: September 19, 2009 at 3:32 AM said...

shazmin,

yap2..btol..suke lirik lagu ni..
meaningful..
okies..no prob..

"sharing is responsibility"..:)

Related Posts with Thumbnails
 

© 2010 the labyrinth of piousBlogger Template by dzignine