Pages

Life of Test

Wednesday, January 27, 2010 Read Comment
It's a life of test.
Song by Brothers.

Hey Brother
Wont' you listen to me
You're my brother So listen carefully

This life that we're living
Wasn't made for nothing
Life is a test from Allah Almighty

There are many times
When Allah will test you
To see if obey or betray

This life is a life of test
Need patience for success
So is your iman strong enough
Or would you fail just like the rest

Obey for Allah's love
Betray be sorry for yourself
Where you are standing helpless there
In front of Allah the Almighty

This life is a life of test... Believe it
You must strengthen your faith, hey Brother
Don't you fail like others

Hey brother,
What's there for you to say
It's up to you if you want to believe me

Allah created us
Give us everything
So be grateful and don't betray

Laugh at me if you wish
Say I'm crazy if you want
You will bite you Your Finger one day
When you find out the truth

Believe me or do not
It's a change for you to choose
Just don't cry one day
When it's already late

You would be sorry
If you choose to betray
There is no one there to help you

If you'd follow Allah' way
You'd save in Paradise
If you'd listen to me
I could lay my mind while rest

You'd then be happy
There is no need to worry
You would live forever happy

You'd be happy
If you just follow Allah's words.

Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi? (29:2)

Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta. (29:3)

Dalam jalan perjuangan, sudah pasti banyak dugaan dan cabaran yang Allah timpakan pada penolong-penolong agama Allah.
Namun, tak perlu risau atau gusar, ujian yang Allah hadirkan iu umpama mdan untuk menguji hamba-hambaNya.
Jalan dakwah ini tidak pernah sunyi dengan onak dan duri.
Tidak pernah senyap dari duka dan sepi.
Sungguh, langkah perjuangan ini wajib diteruskan agar lebih ramai lagi hati-hati yang tersentuh akan ajaran islam dan akan lahir lagi lebih ramai pejuang-pejuang islam.
Moga sunnah terbesar Rasulullah iaitu dakwah diteruskan oleh permata-permata yang sangat gentar dengan ujian-ujianNya yang dilemparkan kepada mereka.
Dengan takdir Allah, moga dengan usaha kita yang kecil ini, maka tertegaklah islam pada satu hari nanti seperti sejarah islam masa lampau. InsyaAllah.

Dan orang-orang yang beriman, lelaki dan perempuan, sebahagian mereka (adalah) menjadi penolong bagi sebahagian yang lain. Mereka menyuruh (mengerjakan) yang ma'ruf, mencegah dari yang munkar, mendirikan shalat, menunaikan zakat dan mereka taat pada Allah dan Rasul-Nya. Mereka itu akan diberi rahmat oleh Allah; sesungguhnya Allah Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana.(At-Taubah, 9:71)

Dan ingatlah, mintalah keampunan dan istighfar dariNya, moga Allah beri kekuatan, InsyaAllah.
Dan (dia berkata): "Hai kaumku, mohonlah ampun kepada Tuhanmu lalu bertobatlah kepada-Nya, niscaya Dia menurunkan hujan yang sangat deras atasmu, dan Dia akan menambahkan kekuatan kepada kekuatanmu, dan janganlah kamu berpaling dengan berbuat dosa".(Hud, 11:52)

Dan,
Hai orang-orang yang beriman, jadikanlah sabar dan shalat sebagai penolongmu, sesungguhnya Allah beserta orang-orang yang sabar. (Al-Baqarah, 2:153)

Ya Allah, tetapkanlah kami terus berada dalam jalan ini.
Moga Allah permudahkan kami untuk terus t'thabat dalam perjuangan menegakkan agamaMu.

p/s- banyak je benda nak share. Tapi time constraint and ikut prioriti kan. Moga Allah terus beri petunjuk.
Ya Allah permudahkan jalan kami. InsyaAllah.

4 voice (s):

...zUlaIkHA... at: January 30, 2010 at 5:28 PM said...

salam...

sori dear..lame dh x meng'komen' kat blog ni..

nway nice layout...

"life is all about tests n exams"

it's sunnatullah..let us be like sahabiah!!!(^_^)

tulip putih at: February 1, 2010 at 12:05 AM said...

xpe2 cik zulaikha..^^

btol3..it's sunatullah..
insyaAllah..
jom jd generasi alquran y unik!
mnjadi sibghah Allah..:)

fitrijohari007 at: February 1, 2010 at 1:08 AM said...

one of my favourite song in brothers album :)
lme da xdgr lgu ni..huhu

tulip putih at: February 1, 2010 at 2:51 AM said...

oh ye?..2la.lme x dgr jugak, ttbe br dgr n terasa best lah pulak..hoho..;)

Related Posts with Thumbnails
 

© 2010 the labyrinth of piousBlogger Template by dzignine