Pages

Awak

Wednesday, April 21, 2010 Read Comment

Awak,
saya yakin awak kuat
Saya sangat-sangat kagum dengan ketabahan diri awak.
Moga Allah kuatkan awak.
Saya yakin, Allah tahu awak mampu menghadapi ujianNya.

Awak,
if I were to be in your shoes,
saya tak dapat gambarkan sangat-sangat.
Mungkin boleh jadi tak siuman.
Tapi nauzibillah kan.
Itulah apa yang saya rasa sekarang.
Perasaan yang Allah hadirkan dalam hati ini.
Ia sangat-sangat tak dapat digambarkan.

Awak,
kalau saya dah start rasa,
beratnya ujian yang Allah timpakan kat saya dalam jalan da'wah ni,
saya rasa awak nya dugaan lagi besar.
Saya tak berhenti menangis tatkala cuba merasai ujian yang Allah timpakan kat awak.
Ia sangat-sangat memberi kesan pada hati saya awak.
Sangat2.

Awak,
awak tahu.
Kata-kata ni tak sangat menggambarkan perasaan yang saya rasa sekarang.
It just can't be described by words!
Hati saya ni,
tak dapat digambarkan macam mana, except Allah je yang tahu.
Saya yang mendengar dan cuba untuk merasai ujian itu sangat terkesan.
Air mata ni sangat mengalir deras.

da'wah dan tarbiyyah sangat-sangat mengajar saya untuk menjadi kuat!
dengan izinNya.

Ya Allah, kau berilah kekuatan kepada kami ya Allah.

Mungkin perkara ini menjadi asbab untuk kami kuatkan ikatan ukhuwwah antara kami.
ukhuwwah semata-mata keranaNya.
Ia sangat-sangat bermakna.
Alhamdulillah.

Ya Allah,
hati ini merintih padaMu Ya Allah,
kau berilah kekuatan pada sahabatku itu untuk terus mujahadah.

Kau ikatkan hati-hati barisan pejuang agamaMu Ya Allah.

Awak,
Allah tahu apa yang terbaik buat kita.
Da'ie mana boleh cepat mengalah kan!

Awak,
moga terus kuat dalam jalan ini.
jalan yang sama dilalui oleh rasulullah dan para sahabat.

Awak,
kuatkan hubungan kita dengan Allah,
disitulah sumber kekuatan kita awak.
Allah memegang segalanya.
Segala-galanya dariNya.
Bergantunglah sepenuh-penuhnya dengan Allah.

Awak,
air mata ini tak dapat berhenti dari terus mengalir.
Tapi, awak sangat tenang menghadapinya.


T_T

Apakah manusia itu mengira bahwa mereka dibiarkan (saja) mengatakan: "Kami telah beriman", sedang mereka tidak diuji lagi?

Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.

(Al-Ankabut, 29:2-3)

5 voice (s):

Nurul Nazierah Rosman at: April 21, 2010 at 9:54 AM said...

Salam kak safiqa..
Kagum dengan akak and 'awak' dalam post ni,
kuat sekali ikatan ukhuwwahnya
insyaAllah, moge2 kedua2nya diberi kekuatan untuk berjuang demi agamaNya
Aaamiin..

p/s: akk, ble fly snany? :)

fitrah at: April 21, 2010 at 10:01 AM said...

assalamualaikum...
dear fieka:
Keberkatan & kemanisan dlm perjuangn hanya utk mereka yg mampu bermujahadah di dlm kepayahan,berkorban dlm tangisan & rela imannya diuji dlm keperitan

"Sesiapa yg menjadikan akhirat sebagai pusat pemerhatiannya, nescaya Allah akan membuatnya merasa kaya dalam hatinya, segala urusannya menjadi teratur dan dunia datang kepadanya tanpa perlu mengejarnya."(HR At-Tarmizi)

be strong girl...

tulip putih at: April 21, 2010 at 10:59 AM said...

nazierah,

insyaAllah,
kite doa byk2 pd Allah mge diberi kekuatan,insyaAllah..

hu,
final 17 mei ni.huk T_T
doakan yer! mge dipermudahkanNya..
go go!

hm,insyaAllah,
tarikh fly 13 sept. (raya ke3)
but still not confirm yet.

p/s- skrg ni sibuk2 setel kan pasport..agak leceh jgk.hoho.
mge Allah permudahkan..:)



fitrah,

dibah, jazakillah..T_T
mge kamu trus kuat juge disne...

iqbalsyarie at: April 21, 2010 at 4:39 PM said...

Wahhh....mesti 'awak' terharu baca ni...

setiap entry kamu,walaupun nampak mcm peribadi,tapi tetap tersembunyi ibrah yg sgt besar.Tahniah dan terima kasih

tulip putih at: April 27, 2010 at 4:36 PM said...

Allah sje sebaik2 pemberi ilham.
mge ada gnjaran di syurga nt,insyaAllah

Related Posts with Thumbnails
 

© 2010 the labyrinth of piousBlogger Template by dzignine